Private Banking
Nysgjerrig på om Private Banking er noe for deg?
Ta en hyggelig og uforpliktende prat med
vår eksklusive kundeservice på telefon 232 06000
Solen stiger forsiktig opp bak en rekke hvitkledde fjelltopper som omringer Tromsø. Inne på kjøkkenet til Roar Storhaug har Moccamasteren akkurat putret i mål. Rykende varm kaffe helles over i en svart termokopp. Barn, kone og hund sover fortsatt. Men for Roar, erfaren rådgiver i Private Banking i Nord Norge, er arbeidsdagen i gang.
En nyvasket Ford Explorer ruller ut fra oppkjørselen. 3,5 timer og 232 kilometer én vei skal kjøres før første kundemøte i Narvik 09:00.
– Tidlig? Det kunne jo fort vært «postflyet» med Widerøe, grytidlig. Da hadde jeg sittet med halve kabinen fylt med post, og på lykke og fromme om vi hadde fått landet i Hammerfest eller ikke. Legg på innstilt fly og tre timers busstur til Alta i snøføyken på slutten av dagen, så har vi de virkelig lange dagene, humrer Roar og legger til:
– Sånn er det når teamet dekker en landsdel på størrelse med Danmark. Men jeg skal gå med på at det er viktig at kaffetrakteren er gjort klar dagen før.
05:05
Hjemme hos
Roar i Tromsø
Kan kutte avsnittet her?
Antall år i Nordea: 13 år
Liker best med jobben:
Å være bindeleddet mellom kunden
og Nordens største kapitalforvalter
– med alt det vi tilbyr
Antall kaffekopper om dagen: 4
Ekspertise: Kapitalforvaltning
Antall kilometer jobbreise per år:
Flere tusen
Navn: Roar Storhaug
Alder: 44 år
Bosted: Tromsø
Regioner han jobber i:
Nordland, Troms og Finnmark
Utdannelse:
Norges Fiskerihøgskole (NFH),
Autorisert Finansiell Rådgiver (AFR)
Telefon: 990 23 477
Kan kutte avsnittet her?
Det er spesielt ett møte Roar reiser over 200 km til Narvik for denne dagen. En kunde har nettopp begynt prosessen med å selge bedriften han har bygd opp gjennom mange år. Bedriftsmarkedet i Nordea koblet raskt på Private Banking da kunden bestemte seg for å selge. På veien i dag tar derfor Roar med seg en uforskammet morgenfrisk Ole Kristian Edvardsen fra Bedriftsmarkedet som skal bistå ham i møtet.
– Vi skal møte en kunde som har vært i Nordea i mange år. Han har kommet til et punkt hvor han vurderer å selge bedriften sin, noe som er en komplisert prosess med mange potensielle skjær i sjøen – det er ikke bare å ringe en eiendomsmegler.
– Det er her Nordea virkelig kommer til sin rett. Vi kan tilby kunden kompetanse gjennom prosessen, fortsetter Ole Kristian. Fra bistand som bedriftskunde til rådgivning om forvaltning av formuen fra Private Banking.
05:34
Med gode planer på veien
Kan kutte avsnittet her?
De to kollegene stiller alltid godt forberedt før et kundemøte. – Det handler om å avdekke kundens faktiske behov, både finansielt og juridisk, slik at vi har det beste grunnlaget for å sette opp en plan som er i samsvar med kundens mål og drømmer.
– Vi har jo selvsagt hatt god dialog over nett og telefon hele veien, men store prosesser og avgjørelser krever at vi setter oss ned sammen. Det gir også alltid en ekstra verdi å kunne se og ta på produksjonslinjen selv.
06:10
Forberedelser i bilen før kundemøte
- Banktilbudet for deg som har mer enn 6 millioner kroner i plasserbar formue, og som ønsker en personlig og helhetlig formuesforvaltning
- Lokal kjennskap med tilstedeværelse i alle regioner i hele Norge
Fakta om
Private Banking i Nordea:
Gründere, etablerte bedriftseiere og lotto-millionærer på kundelisten
– Vi tror helt enkelt på nære og personlige relasjoner.
– Vi tror helt enkelt på nære og personlige relasjoner.
Det er den nære relasjonen mellom deg som kunde og rådgiveren din som danner grunnlaget for verditilbudet til Nordea Private Banking. Et omfattende og unikt tilbud av tjenester som dekker alle aspekter ved formuesforvaltning.
– Vi som jobber som rådgivere blir ofte matchet opp mot deg som kunde ut fra hvem vi er og hvem du er. Det skal være en god match for begge parter slik at forholdet blir godt og langvarig. Vi har kunder som er alt fra gründere og etablerte bedriftseiere til de som forvalter familieformuer bygd opp over generasjoner. Ja, vi har til og med lottomillionærer! Med et så bredt spekter av kunder sier det seg selv at det er viktig med gode relasjoner og god kjemi. Felles for alle er at de får det beste vi har å tilby, forklarer Roar engasjert. Selv jobber han med alt fra fiskere og båtbyggere, til andre lokale bedriftseiere og gründere.
Som kunde i Nordea Private Banking får du hjelp til alt fra daglige banktjenester til tjenester som krever ekspertkompetanse. Når det skjer endringer i livet, dukker det også opp nye økonomiske og juridiske spørsmål du må ta stilling til. Det å legge en god plan for fremtiden dreier seg derfor ofte om langt mer enn selve forvaltningen av formuen.
– Mange tenker nok at i Private Banking jobber vi kun med investeringer og forvaltning, forklarer Roar. Selve forvaltningen er ofte den «enkle» oppgaven. Det som virkelig betyr noe er å bli kjent med deg og din historie – hva er viktig for deg, og hva ønsker du å oppnå, sier han og fortsetter:
– Du kommer jo automatisk tett på når du snakker med kunder som står i ulike livssituasjoner og som skal forvalte midlene sine ut fra det. Når du tar opp telefonen kan det være alt fra skilsmisse til sykdom som påvirker livet. Klart du blir berørt av det. Jeg liker å si at jeg hjelper til med å få bort eventuelle «klumper i magen».
Legger en økonomisk livsplan
– Det er fint å ha mye penger, men det ligger også mange bekymringer og ansvar knyttet til det. Det er her vi er gode – vi skreddersyr tilbudet etter dine behov.
En times tid utenfor Tromsø, før Setermoen, mens tåken begynner å krype over fjellene må gutta ha påfyll av kaffe.
– Du får god lokal kjennskap når du er ute og reiser slik som vi gjør. Jeg har stoppet innom her for kaffe noen ganger før ja, smiler Roar. – Nettopp denne lokalkunnskapen vet jeg kundene våre setter pris på. Det at vi forstår kulturen, har samme væremåte, og har en større forståelse av landskapet vi opererer i. Det er kanskje mindre forhold, men desto mer felles referanser.
Med en stor bank i ryggen får du som Private Banking-kunde tilgang til et bredt spekter av eksperter og skreddersydd rådgivning, også på det juridiske. Nordeas høyt utdannede og dyktige advokater kan hjelpe med spørsmål innenfor skatt, eierstruktur, generasjonsskifte eller familie og arverettslige forhold.
– For kundene våre oppleves Nordea Private Banking først og fremst som en lokal bank. Samtidig drar vi nytte av fordelene ved å være en stor nordisk bank med den tryggheten og tilgangen til ekspertise det gir. Vår tilstedeværelse i en by som Tromsø, betyr mye. Vi har masse ressurser, vi er solide, og kan kobles på den nordiske verktøykassen som Nordea tilbyr selv i de mest avsidesliggende stedene i Norge.
– Vi ønsker å gi deg det beste vi har å tilby.
07:10
Kaffe ved Nordkjosbotn
Larmen og tempoet på havna i Narvik vitner om et vitalt industriområde i fullt arbeid. Et område som er stort og uoversiktlig for oss, men for Roar er dette kjent mark. Han blir tatt imot med et solid håndtrykk og tydelig gjensynsglede. Latteren sitter løst mellom kunde og rådgiver.
– Stemningen er ofte god på slike møter, i Nord Norge er det jo generelt lite dårlig stemning, sier Roar og får et bekreftende nikk fra over bordet. – Praten går gjerne først litt i fritid og oppdatering på hva som har skjedd siden sist, men vi er alltid godt forberedt for kunden. Nå skal vi sammen kartlegge hvordan de ønsker at fremtiden skal se ut før vi kobler på juristene våre og eventuelt andre eksperter.
09:00
Kundemøte
i Narvik havn
ILLUSTRASJON SOM VISER HVORDAN PB ER FORDELT OVER LANDET
På et møterom har Roar rigget seg til for flere møter med lokale kunder. For kunder som ønsker digital kontakt, tilbyr vi selvfølgelig det. Vi har også en egen kundeservice uten ventetid for Private Banking-kundene, der du alltid blir møtt med et smil om munnen. Men for Roar har det stor verdi å gjennomføre fysiske møter når kundene ønsker det.
– Da var alle avtaler skrevet under, gode planer er lagt, og kunden er fornøyd. Da er jeg også fornøyd, sier Roar i det han tar en kjapp lunsj og pust i bakken før neste avtale.
– Folk opplever en veldig trygghet med oss på laget når det kommer til å sikre formuen og fremtiden for familien eller selskapene sine.
13:15
Nordea Narvik
i Kongensgate
– Hva er motivasjonen din for å jobbe som rådgiver i Nordea Private Banking?
– Å gjøre det absolutt beste for kunden, selv om det ikke alltid er det beste for banken. Jeg jobber alltid med målet om at møter jeg en kunde om 12 år i Storgata i Tromsø skal han si «flaks jeg traff deg da jeg gjorde». Personlig føler jeg aldri press på salg eller noe som er imot kundens beste. Vi sitter på samme side av bordet som kunden, hva vi har å tjene på en avtale er sekundært. En kunde har litt spøkefullt sagt at å bruke oss er som å sitte på med en som kjører fort uten at han trenger å være redd – vi har to hender på rattet, leverer raskt, og vi kommer trygt fram.
– Kort og greit skal vi alltid levere mer enn kunden forventer – det er det som ligger i ryggmargen. Det tror jeg er nøkkelen, og det er slik jeg definerer det vi pleier å omtale som Signaturopplevelsen. Er dere ikke enig etter å ha vært med meg i dag? humrer Roar.
Nysgjerrig på om Private Banking er noe for deg?
Ring vår kundeservice for en hyggelig og uforpliktende prat på 232 06000
Termokoppen er fylt opp igjen, og Roar er klar for å tilbakelegge dagens siste etappe sammen med Ole Kristian, nye 3,5 timer og 232 km tilbake til Tromsø.
– Når jeg har hjulpet noen er det en god dag, og det kan godt være små ting. Gode tilbakemeldinger er uansett utrolig tilfredsstillende. Som når du har presentert et godt tilbud, i skarp konkurranse med andre, og kunden ringer tilbake og sier de vil gå for Nordea – det er et passe bra kick. OG det skjer ofte. Eller som i dag hvor vi har hjulpet en kunde med å få avklart fremtiden sin. Jeg føler meg heldig som får ta del i den reisen. Men så må du jo ha godkjenning hjemmefra for å ha en slik jobb – det blir lange dager, og det er definitivt en livsstil, men for meg er dette drømmejobben, sier Roar.
– Den tilliten jeg får fra kundene når vi sammen jobber mot et felles mål og får det til – den reiser jeg gjerne 500 km om dagen for.
17:30
Debrief i bilen på vei hjem
21:20
Tilbake hjemme i Tromsø
– Nordea er Nordens største bank, men for kundene er vi først og fremst en lokal bank.
Dette får du med
Private Banking i Nordea:
- Din egen rådgiver som bistår med kapitalforvaltning for hele din familie og dine selskaper.
- Finansplan med helhetlig perspektiv på formuen.
- Egen eksklusiv kundeservice, Private Banking Direct uten ventetid.
- Tilgang til et stor nettverk av spesialister. Alt fra jurister og strateger til eksperter på kreditt.
- Invitasjoner til relevante seminarer og nettverksbyggende events.
- Eget Private Banking kredittkort med fordeler som bl.a. forsikring, loungetilgang og concierge service.
- Du får tilgang til våre samarbeidspartnere som bidrar bl.a. med regnskapsføring og sikkerhet i eget hjem.
Til toppen
Nordea Private banking hjelper deg med
Når rådgiver Roar Storhaug tar fatt på arbeidsdagen betyr det gjerne å reise flere hundre kilometer før solen har stått opp: – Det handler om å gi kundene det lille ekstra, uansett hvor de bor.
Signatur-
opplevelsen
Nordea privat banking
Navn: Roar Storhaug
Alder: 44 år
Bosted: Tromsø
Regioner han jobber i:
Nordland, Troms og Finnmark
Utdannelse:
Norges Fiskerihøgskole (NFH),
Autorisert Finansiell Rådgiver (AFR)
05:34 Kort stopp for å plukke opp kollega
Det er spesielt et møte Roar reiser over 200 km til Narvik for denne dagen. En kunde har nettopp begynt prosessen med å selge bedriften han har bygd opp gjennom mange år. Business Banking i Nordea koblet raskt på Privat Banking da kunden bestemte seg for å selge. Med seg på veien i dag har derfor Roar en uforskammet morgenfrisk Ole Kristian Edvardsen fra Bedriftsmarkedet som skal bistå ham i møtet.
– Vi skal møte en kunde som har vært i Nordea i mange år. Han har kommet til et punkt hvor han vurderer å selge bedriften sin, noe som er en komplisert prosess med mange skjær i sjøen – det er ikke bare å ringe en eiendomsmegler.
– Det er her Nordea virkelig kommer til sin rett. Vi kan sømløst tilby kunden kompetanse gjennom prosessen, fortsetter Ole Kristian. Fra bistand som bedriftskunde til eksklusiv rådgivning om forvaltning av formuen fra Privat Banking.
Relaterte artikler
Her kommer en tittel på neste artikkel
Her kommer en tittel på neste artikkel
Midt-Nordnorge
© 2022 Nordea Bank Abp, filial i Norge
«Nordea er Nordens største bank, men for kundene er vi først og fremst en lokal bank.»
In 2020, SpaceX returned America’s ability to fly NASA astronauts to space on American vehicles for the first time since 2011. In addition to carrying astronauts to space for NASA, SpaceX’s Dragon spacecraft can also carry private passengers to Earth orbit, the ISS or beyond.
The Dragon capsule, also known as the pressurized section, allows for the transport of people as well as environmentally sensitive cargo. Dragon is equipped with Draco thrusters that allow Dragon to maneuver while on orbit, and 8 SuperDracos coupled together as a Launch Escape System.
Dragon’s trunk not only carries unpressurized cargo but also supports the spacecraft during ascent. One half of the trunk is covered in solar panels which provide power to Dragon during flight, and while on station. The trunk remains attached to Dragon until shortly before reentry into Earth’s atmosphere.
regionsinndeling
ledere for hver region
Ragnvald Ree
Leder Private Banking Vest
(Vestlandet, Møre og Romsdal)
Mobil: 951 39 309
Ledere for hver region:
Ole-Kristian Storvik
Leder Private Banking Østlandet
(Viken, Vestfold og Telemark)
Mobil: 928 19 268
Hans Christian Meyer
Leder Private Banking Midt Nord
(Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark)
Mobil: 951 80 586
Arild Herredsvela
Leder Private Banking Sør Vest
(Agder og Rogaland)
Mobil: 477 05 157
Arild Herredsvela
Leder Private Banking Oslo
(Oslo og Innlandet)
Mobil: 900 76 600
Klikk på de ulike regionene for å få opp kontaktinfo